tirsdag 24. september 2013

Sloppy-Joe


Min kjære har lenge fortalt meg hvor godt det er med sloppy-joe, så for noen uker siden lagde jeg det til middag. Sloppy-joe er en slags tykk spaghettisaus som serveres i hamburgerbrød, stol på meg. Det smaker bedre enn det høres ut.
I går laget jeg det igjen (midt i uka! Noe godt må man jo ha i eksamensuka), så her kommer oppskriften. Det er veldig godt, og krever ikke så mye arbeid, men det tar litt tid å lage det.

Du trenger (til 3-4):
-1 boks hakkede tomater
-5 hakkede tomater
-1 hakket løk
-tabaskosaus
-Barbequesaus
-mais
-salt og pepper
-hamburgerbrød
-2 paprika
-sukker



Slik gjør du:
1. Hakk løk og fres dette sammen med kjøttdeigen i en kjele.
2.Hakk paprikaene og tilsett dette i kjelen.
2. Hakk tomatene og sleng disse i kjelen sammen med den hermetiske boksen med tomatene. Tilsett også litt sukker, for å få frem den gode tomatsmaken.
3.Tilsett maisboksen.
4.Tilsett noen dråper tabaskosaus og en god dæsj barbequesaus.
5. Smak til med salt og pepper og la det koke til det likner på en tykk spaghettisaus. Dette kan fort ta ganske lang tid, jeg tror jeg kokte det i nesten en time i går.
6. Når det er ca. 5min igjen av koketiden, slenger du hamburgerbrødene inn i ovnen, slik at de får en sprø overside.
7. Enjoy!







1 kommentar: